Wednesday, March 28, 2007

m`en på m&m-ene

Hvordan i all verden greier de å trykke m-en på alle m&m-ene?

På m&m sine hjemmesider står følgende: "Then, the machine specially designed for the purpose gently imprints an "m" on the surface of the fragile candy shell without cracking the thin sugar shell". Relativt innlysende. Alterativet var jo at det sto 2000 menneskehender med stempel og gjorde jobben.

Men likevel - så mange småttiser skal få et stempel. Uforståelig. Jeg er ikke ingeniør. Forståelig. Nå har jeg sendt e-post til m&m - en av de.

2 comments:

Anonymous said...

Hei sylvelin!

Da jeg tidligere var ansatt i et norsk firma, med konkurerende produkter til M&M, føler jeg at det blir feil å avsløre mine sjokoladekunnskaper i offentlige fora. Det at jeg er bundet av taushetsplikt, gjør det hele til en intrikat affære.

HA-hA, har ikke peiling! Diskuterte dette ofte i gamlejobben min, og vi kom ikke på noe løsning.

Sylvisvas said...

Hei Heidi x-Melkesjokolade,

Jeg forstår din lojale holdning til tidligere arbeidsgiver og behov for å beholde sjokoladekunnskapen din for deg selv. ellers hadde vi nok alle hatt et egen sjokoladefabrikk hjemme.

Det var forresten en relativt god forretningside. Jeg burde egentlig holde den for meg selv.

Sylvisjokkis

Besøkende