Thursday, March 08, 2007

Kjønnsdagen

I dag skal alle kvinner gå i tog og kjempe for alt som kvinner ikke har fordi kvinner er kvinner og ikke menn. Eller det skal mange i hvert fall. Jeg skal drikke rødvin. Ikke liker jeg å gå i tog heller. Jeg får heller forsøke å lage et slags virtuelt tog her, med meg som lokomotiv.

Dagens parole!
Det er kjønnsdiskriminerende at kun vi kvinner har vår egen dag. Uten at det er en tilsvarende Mannedag (red.anm: tror ikke det finnes i hvert fall). Sånn i likestillingens ånd. Så har du i tillegg alle gråsonene. Det finnes jo de som er litt usikre. Kvinne i mann, mann i kvinneklær. Vi burde egentlig døpe kvinnedagen om til kjønnsdagen for å få med oss alle. Er det realistisk at vi kan få det til? Eller er vi kvinner for gammeldagse, lite endringsvillige, egoistiske, lite inkluderende – og kanskje til og med mannevonde?

Jeg stemmer for – hva gjør du?

Ps: har en mistanke om at dette blir et veldig kort tog med mindre jeg blir googlet av eller sender linken til Ottar, LO, inkluderingsministeren el.l.

No comments:

Besøkende