Friday, April 11, 2008

Be om et legg

I Aftenposten i går står det om taxinæringen som sliter med kortsvindel og store øknomiske tap blant taxisjåførene. To årsaker nevnes: terminalene er offline, og det er vanskelig å identifisere folk mot ID-kortet når de kommer ravende fulle inn i taxien midt på natt. Gjennom å be folk om PIN-kode skal dette problemet løses - visstnok.

De har rett – hvis det er ett sted det er lett for absolutt alle å svindle er det i taxier. Det er ikke fordi terminalene er offline (dog jeg ser at dette kan være et problem også) og det er ikke fordi folk skifter ham i fylla. Jeg kan betale med akkurat hvilket kort jeg vil når jeg tar taxi – ikke noe problem. Ikke en eneste gang blir jeg bedt om å vise identifikasjon. Start der og slutt med sytingen.

No comments:

Besøkende