Sunday, March 30, 2008

En forbrukersak?

Fredag skulle jeg kjøpe en blomsterkvast til to som nettopp har flyttet i ny bolig. Roser tenkte jeg - det er flott. Hvite roser bestemte jeg meg for (red.anm.: hvite roser er visst til begravelser fikk jeg vite i etterkant. En slags begravelse kan det kanskje kalles at noen stifter bo sammen og begraver fortiden?)

Jeg bestemte meg i hvert fall for å kjøpe 20 roser. Mens jeg så etter den perfekte buketten funderte jeg over om det virkelig var 20 roser i hver bukett. Nysgjerrig som jeg er begynte jeg å telle. 19 i den første. 18 i den neste. Blod på tann og jeg talte 4-5 buketter til. Ingen hadde mer enn 19 roser. Dette ble selvsagt kommentert til de som arbeidet der - responsen ble noe avslag i pris uten videre kommentarer rundt min kvalitetskontroll.

Jeg fikk litt rabatt - men følte meg likevel lurt. Er dette bevisst fra butikken (og kjeden?), eller tilfeldig?

4 comments:

Anonymous said...

Dette er lureri!! Fy & skam. Hvilken blomsterkjede var det? Jeg synes du bør henge dem ut med navn! Hadde antallet variert mellom 18-22 hadde det vært greit, men som sagt - dette tror jeg er bevisst lureri. Akkurat som at man alltid får for mange øl på regningen dersom man er et antall tisynelatende lettere berusede øldrikkere med felles regning. Fysj! På Justisen i forrige uke opplevde jeg imidlertid å få 2 øl for lite på regningen - enda det totale antallet bare var 6, og således burde være ganske greit å holde styr på. Dermed ble det ekstra tips til serveringsdamen. Hurra for Justisen! Bra sted.

Sylvisvas said...

MESTER GRØNN er lurendreieren - som jeg har lagt ut under teksten som etikett.

Roser eller øl - jeg tror jeg må skaffe meg en portabel kuleramme.

psst: hvem er du? (mistenker at du skal gå med røde strømper i helgen)

Anonymous said...

Røde strømper er en god ledetråd! Ellers har jeg tidligere blitt "avslørt" av min firbeinte samboer ... Hmmm - det vil altså si at det vil være hankjønn tilstede likevel til helgen! Ja, ja - vi får si at regelen er at hankjønn er tillatt dersom man har fått fjernet ballene på dem! Og da er det snakk om rent fysisk, altså ...

Sylvisvas said...

Du er brutal - men rettferdig!

Besøkende