Saturday, September 08, 2007

En båt er en bil uten hjul

Min bror og Frøken Fryd på tv:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/106359 (Frøken Fryd er hun med gummibåt hengende akter på seg)

Oppdatert om saken (ref brodern):

  • naboene har ringt kommunen og hørt om det er søkt om byggetillatelse
  • kommunen har i farten sagt at de ikke finner noe søknad
  • naboene går så til media
  • media finner ut at en av bryggens brukere er byggesaksjefen selv
  • media lager en stor sak
  • utbygger leser avisen
  • utbygger ringer kommunen og spør hva det er som skjer
  • kommunen finner byggesøknaden
  • media reviderer sin versjon på nettet og der står disse sure naboene fem i avisen fordi de ikke får ha "veien sin" i fred
  • patetisk
God eller dårlig journalistikk?

4 comments:

Anonymous said...

Det kan se ut som at din bror er en god journalist, rett på sak, punktlig og ikke minst en hardt nedslående og uproblematisk konklusjon som ikke lar seg misforstå. Skål!

Sylvisvas said...

Spørsmålet er om han gjennom denne type journalistikk får solgt mange aviser eller bare erter på seg flere naboer.

Anonymous said...

Jeg tror ikke hverken din bror eller jeg ønsker å selge mer aviser, graver vi litt mer kansje vi vinner Redaktøren til Bergens Tidene som en av naboene her, hva vet jeg :-P
Å erte på seg naboer er noe jeg gjør hver dag på jobben så dette er helt normalt. Jeg har forresten mottat flere flasker Cognac her på kontoret i dag fra båteiere landet rundt som vil vise sin support.
I kveld blir det fest dere!! Bare å komme, tror det blir vhorspiel oppe på Knappen, så tar vi båtene inn til byn. Tjolahopp!

Sylvisvas said...

drit i naboer og drikk cognacen med god samvittighet :)

Besøkende